7. 5. 2008 – 13:42 – Troubsko – požár

Z KOPIS nahlášen požár nízké budovy v Troubsku, ul. Nár. odboje. K zásahu výjíždělo vozidlo CAS K24 Liaz v počtu 1+5. Po příjezdu na místo události zjištěno, že se jedná o pož. taktické cvičení. Od velitele PS Lískovec vydán rozkaz v dýchací technice rozvinout 1x útočný „C“ proud, nasadit přetlakovou ventilaci a připravit doplňování do CAS PS Lískovec. Cvičení se zúčastnili jednotky HZS PS Lískovec, Rosice a JSDH Střelice a Bohunice.

  • Při cvičení jednotka použila 1x proudnice a hadice „C“, 1x hadice „B“, 4x dýchací přístroje a přetlakovou ventilaci PS Lískovec.

26. 4. 2008 – 1:25 – Střelice – požár

Z operačního střediska nahlášen požár vagónu na nádraží ve Střelicích na ulici Nádražní. Vyjela vozidla CAS 24 LIAZ (1+5) a DA Ford (1+4). V době našeho příjezdu se již na místě nacházela jednotka HZS PS Lískovec. Naše jednotka povolala přes KOPIS na místo HZSp ČD, protože se jednalo o požár na drážním tělese. Dále pomáhala s dohašováním střešní konstrukce vagónu pomocí vysokotlakého proudu a s rozebíráním ohořelých dřevěných součástí z vnitřní části vagónu. Zásah byl prováděn v dýchací technice.

K události byly povolány jednotky:

  • HZSpČD
  • HZS PS Lískovec
  • PS BVV
  • PS Rosice
  • SDH Střelice

Návrat naší jednotky zpět na základnu byl ve 2:30 hodin.

 

K zásahu jednotka použila dýchací techniku , vysokotlak a požární sekeru.

25. 4. 2008 – 13:02 – silnice Střelice-Ořechov – dopravní nehoda

Jednotce byla nahlášena dopravní nehoda směr Ořechov. Na místo vyjelo vozidlo CAS 24 LIAZ (1+3). Jednalo se o dopravní nehodu 1 OA bez vážných zranění, které se nacházelo mimo vozovku. V době příjezdu jednotky se již všechny osoby nacházely mimo havarované vozidlo. Po příjezdu jednotka upřesnila na KOPIS polohu nehody – ze Střelic směr Ořechov v zatáčce u bývalého koupaliště. Dále průzkumem zjišťovala, zda nejsou některé osoby zraněné a zda se ve vozidle nenachází ještě další osoby a zajišťovala řízení dopravy. Po příjezdu HZS Lískovec bylo provedeno odpojení akumulátoru a protipožární opatření. Na místo byla také povolána ZZS JMK, která prohlédla osádku havarovaného vozidla. Po příjezdu PČR bylo místo zdokumentováno a naše jednotka se po domluvě s velitelem PS Lískovec vrátila zpět na základnu. Po příjezdu dopravní policie ČR bylo rozhodnuto o vytažení vozidla zpět na silnici, proto byl na místo povolán VYA Man z CPS Lidická.

8. 4. 2008 – 13:03 – Kývalka – výjezd D1 – požár

Jednalo se o požár garáže a přístavku rodinného domu. Vyjelo vozidlo CAS 24 Liaz v počtu 1+2. Po příjezdu se již na místě nacházela jednotka HZS PS Rosice, která zahájila likvidaci požáru dvěma „C“ proudy a nasadila přetlakovou ventilaci. Pomocí vysokotlakého proudu prováděla chlazení nalezených PB lahví. Jednotka SDH Rosice prováděla doplňování. Naše jednotka pomáhala PS Lískovec s rozvinutím dalšího „C“ proudu z druhé strany budovy, který sloužil hlavně k ochlazování střechy garáže a vedle stojícího domu. Požár zcela zničil 3 osobní auta, která se nacházela uvnitř garáže. Kvůli hustému dýmu a zplodinám hoření musel být zásah prováděn v dýchací technice, proto byl na místo povolán i protiplynový automobil z CPS Lidická. Na místo byla také povolána jednotka HZS PS BVV s dvěma CAS 32, které sloužily jako zásoba vody.

  • K zásahu jednotka použila vlastní dýchací techniku a vybavení HZS Lískovec.

 

24. 3. 2008 – 23:11 – Ostopovice – planý poplach

Z operačního střediska byl nahlášen požár chaty nad Ostopovicemi. Již v době jízdy k zásahu bylo z OPIS nahlášeno, že se zřejmě jedná o planý poplach. Nicméně jednotky musely tuto skutečnost prověřit. Po příjezdu na místo bylo zjištěno, že se jednalo o měsíční svit, proto jednotky nezasahovaly a vrátily se zpět na své základny. K výjezdu byly povolány jednotky HZS PS Lískovec, SDH Střelice a SDH Bohunice.

1. 3. 2008 – 16:07 – Troubsko – technická pomoc

Z operačního střediska nahlášen odfouknutý stan na střeše. Vyjela vozidla CAS 24 Liaz v počtu 1+6 a DA Ford Transit v počtu 1+5. Místo události bylo ještě upřesněno až po příjezdu majitele. Jednalo se odstranění nebezpečného stanu 10 x 12 metrů, který odnesl vítr na střechu budovy. K zásahu musel být povolán automobilový žebřík, pomocí kterého byl celý stan postupně odstraněn.

  • K zásahu jednotka použila žebřík, centrálu, osvětlovací halogeny a ruční nářadí.