CAS 32 Tatra 815 (cisternová automobilová stříkačka)

– ve službě v letech 2009-2022
– nejdéle sloužící cisterna a nejstarší vozidlo u sboru

Jednalo se o cisternovou automobilovou stříkačku pro přepravu družstva 1+3 vybavenou
čerpadlem o výkonu 3200 l/min s nádrží na 9000 l vody.
Podvozek:
– tatrovácká koncepce s nosnou rourou a výkyvnými polonápravami s pohonem všech kol,
koncepce 6×6
Motor:
– vidlicový, dvanáctiválcový, naftový, vzduchem chlazený o výkonu 235 kW (320 koní)

Vozidlo vyrobené v roce 1987 zakoupila Obec Střelice z firmy ZEKA Slavičín za přispění
dotace Jihomoravského kraje. Původní působiště vozidla bylo v zemědělském podniku na
Slovensku. Po příjezdu vozidla dne 21.12.2009 proběhlo vystrojení a přihlášení do služby.
V prvním roce služby si členové jednotky na vozidle provedli úpravy vnitřních prostor skříní na vybavení včetně zhotovení osvětlovacího stožáru. V roce 2019 proběhla ve firmě MiKHT
Havlíčkův Brod oprava převodovky, zrušení pěnidlových nádrží a instalace nové nádrže na
vodu s větším objemem. Odhlášení ze služby a odstrojení vozu proběhlo 3.8.2022. Vozidlo bylo 20.9.2022 prodáno hasičům do Újezdu u Valašských Klobouk kde doposud slouží.

Zajímavost:
Za téměř třináct let služby vozidlo vyjelo k 368 výjezdům.

DA Ford Transit (dopravní automobil)

– ve službě u jednotky v letech 2005-2015
– první vozidlo zahraniční značky u sboru

Jednalo se o dopravní automobil pro přepravu družstva 1+5 s drobným vybavením k provedení zásahu.
Podvozek:
– samonosná ocelová karoserie s nezávisle zavěšenými předními koly a pohonem zadní nápravy
Motor:
– řadový, čtyřválcový, benzinový, vodou chlazený o výkonu 84 kW (114 koní)

Vozidlo vyrobené v roce 1995 bylo dovezeno koncem léta 2005 z Kladna od Policie ČR, kde
sloužilo pro dopravu služebního psa. Obec získala vozidlo za symbolickou 1 korunu, následně
proběhla oprava karoserie a nástřik laku, polepení, instalace výstražného světelného a
zvukového zařízení a zařazení do služby. Přes zimu 2007/2008 byla zhotovena vestavba do
zadního prostoru pro uložení zásahového vybavení. Odhlášení ze služby a odstrojení vozu
proběhlo 29.4.2015. Vozidlo bylo 3.5.2015 prodáno hasičům do Střelic u Znojma, kde doposud slouží.

Zajímavost:
Za téměř deset let služby vozidlo vyjelo k 168 výjezdům.

TAZ 1500 (hospodářské vozidlo)

– v letech 2002-2011
– dodávkové vozidlo pro 8 osob s nákladovým prostorem

CAS K25 Liaz 101.860 (cisternová automobilová stříkačka)

– ve službě v letech 1999-2009
– nejmladší ojetá cisterna u sboru

Jednalo se o cisternovou automobilovou stříkačku pro přepravu družstva 1+8 vybavenou
kombinovaným čerpadlem o výkonu 2500 l/min s nádrží na 2500 l vody a 400 l pěnidla.
Podvozek:
– silniční s žebřinovým rámem a pohonem všech kol, koncepce 4×4
Motor:
– řadový, šestiválcový, přeplňovaný, naftový, vodou chlazený o výkonu 189 kW (257 koní)

Vozidlo vyrobené v roce 1988 zakoupila Obec Střelice z firmy Vraspír Žďár nad Sázavou.
Původní působiště vozidla bylo v podnikové jednotce Tesla Pardubice. Po dovezení dne
23.7.1999 proběhl nástřik laku, instalace výstražného světelného a zvukového zařízení a
vystrojení do služby. Prvním výjezdem vozidla byl požár garáže v Omicích 18.9.1999. Na
poslední výjezd vyjelo vozidlo ke spadenému stromu přes cestu u Radostic 4.11.2009. Vozidlo bylo v lednu 2010 prodáno firmě Perspekta, která jej později prodala hasičům do Prosiměřic na Znojemsku. Od roku 2019 slouží hasičům ve Vlasaticích.

Zajímavost:
Toto vozidlo se v termínu 21.8. – 24.8.2002 podílelo na likvidaci velkých povodní v Praze.

Škoda 1203 (hospodářské vozidlo)

– v letech 1990-2002
– dodávkové vozidlo pro 5 osob s nákladovým prostorem

CAS 32 Tatra 138 (cisternová automobilová stříkačka)

– ve službě v letech 1988-1999
– první cisterna u sboru

Jednalo se o cisternovou automobilovou stříkačku pro přepravu družstva 1+3 vybavenou
čerpadlem o výkonu 3200 l/min s nádrží na 6000 l vody a 600 l pěnidla.
Podvozek:
– tatrovácká koncepce s nosnou rourou a výkyvnými polonápravami s pohonem všech kol,
koncepce 6×6
Motor:
– vidlicový, osmiválcový, naftový, vzduchem chlazený o výkonu 132,5 kW (180 koní)

Vozidlo vyrobené v roce 1971 bylo dovezeno 26.4.1988 z národního podniku Chemopetrol
sklad Střelice, kde sloužilo u podnikové jednotky. Prvním výjezdem vozidla byl požár
strážního domku ČSD 15.5.1988. Na poslední výjezd vyjelo vozidlo k požáru lesa u Omického lomu 29.7.1999. Vozidlo bylo 13.10.1999 prodáno hasičům do Blížkovic na Znojemsku, kde sloužilo dalších 10 let.

DA 12 Avia A30 (dopravní automobil)

– ve službě v letech 1983-2008
– nejdéle sloužící vozidlo u sboru.

Jednalo se o vozidlo pro přepravu družstva 1+8, které bylo vybaveno přenosnou stříkačkou PS 12 s čerpadlem o výkonu 1200 l/min a dalším vybavením potřebným k provedení zásahu.
Podvozek:
– silniční s žebřinovým rámem a pohonem zadních kol
Motor:
– řadový, čtyřválcový, naftový, vodou chlazený o výkonu 58,8 kW (80 koní).

Zcela nové vozidlo bylo dovezeno 2.2.1983 z výroby v Jaroměři. Následně proběhlo zařazení
do služby. 14.3.2008 bylo vozidlo prodáno hasičům do Řepic u Strakonic.

Zajímavost:
5.11.1987 při cestě ze soutěže v Kuřimi mělo vozidlo autonehodu v Brně-Bystrci, viníkem byl řidič protijedoucího osobního vozidla.

 

DVS-8 Tatra 805 (dopravní vozidlo s přenosnou stříkačkou) „Kačena“

– ve službě v letech 1960-1983
– první zcela nové vozidlo u sboru

Jednalo se o vozidlo pro přepravu družstva, které bylo vybaveno přenosnou stříkačkou PS 8
s čerpadlem o výkonu 800 l/min a dalším vybavením potřebným k provedení zásahu.
Podvozek:
– vojenský, tatrovácká koncepce s nosnou rourou a výkyvnými polonápravami s pohonem
všech kol, koncepce 4×4
Motor:
– vidlicový, osmiválcový, benzinový, vzduchem chlazený o výkonu 55 kW (75 koní)

Vozidlo bylo zakoupeno 11.4.1960 Okresní inspekcí požární ochrany za 83 560 Kčs. Krátce po předání vyjelo vozidlo dne 19.4.1960 k prvnímu výjezdu a to na požár lesa u železniční
zastávky v Radosticích.
V roce 1970 byl sboru přidělen kompletně vybavený přívěsný vozík s přenosnou stříkačkou PS 12, který byl dopravován za tímto vozidlem. 22.2.1983 bylo vozidlo předáno hasičům
do Blučiny, kde je stále jako historické vozidlo.

 

Automobilová stříkačka Tatra typ 17 „Zdena“

– ve službě v letech 1947-1960
– první a jediná automobilová stříkačka u sboru

Jednalo se o vozidlo pro přepravu družstva vybavené požárním čerpadlem umístěným vpředu před motorem a vybavením potřebným k provedení zásahu.
Podvozek:
– tatrovácká koncepce s nosnou rourou, pohonem zadních kol
Motor:
– řadový, šestiválcový, benzinový, vodou chlazený o výkonu 25,8 kW (35 koní)

Vozidlo bylo zakoupeno v roce 1947 z továrny Biochema v Modřicích za 120 000 Kčs. V roce
1954 byl sboru přidělen kompletně vybavený přívěsný vozík s přenosnou stříkačkou PS 8 a
v roce 1959 byl vystřídán přidělenou dvoukolovou stříkačkou DS16. Obě tato přívěsná vozidla byla dopravována za tímto vozidlem. Vozidlo sloužilo do roku 1960, následně bylo sešrotováno.

Tatra typ 20

– ve službě v letech 1932-1947
– první vozidlo u sboru

Jednalo se o vozidlo pro přepravu družstva, motorové dvoukolové stříkačky a vybavení.
Podvozek:
– klasická koncepce s podélným rámem, tuhými nápravami odpruženými listovými pružinami
a pohonem zadních kol
Motor:
– řadový, čtyřválcový, benzinový, vodou chlazený o výkonu 33 kW (45 koní)

Vozidlo bylo zakoupeno v roce 1932 od firmy Praga-Kolben Daněk v Brně za 8 000 Kč a
sloužilo do roku 1947.

Kuriozita z provozu (podle vyprávění pamětníků):
V době, kdy na vozidle jeden z členů opravoval brzdy a nedostatečně vozidlo označil, jiný řidič potřeboval odvézt občana do nemocnice v Brně. Bez funkčních brzd se vozidlo rozjelo z kopce kolem ústředního hřbitova, projelo přes Vídeňskou ulici a svoji cestu i s posádkou ukončilo v zahrádkách nad mezí, které tam tehdy byly. Naštěstí se nikomu nic vážného nestalo.

 

Motorová dvoukolová stříkačka „motorka“

– ve službě v letech 1928- není známo
– první motorová stříkačka u sboru

Motor:
– dvoutaktní, benzinový o výkonu 12 koní
Zcela nová stříkačka byla zakoupena od výrobce stříkaček Hrček a Neugebauer Brno za
42 000 Kč. Dne 29.6.1928 byla odevzdána k 30. výročí založení sboru a vysvěcena.